2012. június 19., kedd

„A Nők Azokat a Férfiakat Szeretik, Akik Rosszul Bánnak Velük” – Igaz Ez?



„Ha életed bármely szereplője olyan rútul bánna veled, ahogy te bánsz magaddal, már rég megszabadultál volna tőle.” (Cheri Hubert)

Ma egy ÖnMunkás férfiú önvizsgálatát ajánlom figyelmetekbe. Egy számára zaklató, nőkre vonatkozó gondolatot vett górcső alá a Négy kérdés és megfordításokkal. A Munkája után az én kiegészítéseimet olvashatjátok, néhány fontos, gyakorlati tanáccsal. Lányok, fiúk, mindannyian megtaláljuk magunkat ebbe a történetben is.  Végezzétek velünk ezt a Munkát is! Hisz: „NINCSENEK ÚJ STRESSZES GONDOLATOK. Mindet újrahasznosítjuk.” (Byron Katie)

Te meddig szenvedteted még magadat ezekben a történetekben?

A vizsgált hiedelem:

„A nők azokat a férfiakat szeretik, akik rosszul bánnak velük, és engem, aki jól bánok velük, nem.”

1. Igaz ez, hogy a nők azokat szeretik, akik rosszul bánnak velük, és engem, aki jól bánok velük, nem?
- Igen.

2. Teljesen biztos lehetek benne, hogy igaz ez, hogy a nők azokat szeretik, akik rosszul bánnak velük, és engem, aki jól bánok velük, nem?
- Igen.

3. Hogyan reagálok, ha elhiszem ezt a gondolatot, hogy a nők azokat szeretik, akik rosszul bánnak velük, és engem, aki jól bánok velük, nem?

Hatalmas sértettség van bennem. Kiábrándult vagyok. Úgy érzem, igazságtalan a világ, igazságtalanok a nők. Hatalmas tehetetlenséget érzek. Nagyon nagy dühöt érzek a nők iránt. Gyűlölöm ezt a helyzetet. Gyűlölöm, hogy újra és újra meg kell tapasztalnom ezt. Nem tudom, mit tehetnék. Úgy érzem, mintha ez valami átok lenne rajtam. Úgy érzem, valami baj van velem. Úgy érzem, meg kell változnom. Úgy érzem, teljesen át kell alakulnom, ha a nőktől szeretetet akarok kapni. Azt gondolom, nem rendelkezem azokkal a tulajdonságokkal, amik a nőket vonzzák. Hatalmas sóvárgás van bennem a nők szeretete iránt. Nem tudom tisztelni magamat így. Nem tudom szeretni magamat így. Hatalmas sebnek érzem ezt a lelkemben. Gyűlölöm azokat, akik semmit nem tesznek érte, mégis megkapják a nők szeretetét. Gyűlölöm azokat, akik nálam sokkal rosszabb és felszínesebb embereknek látszanak, mégis megkapják a nők szeretetét. Gyűlölöm azokat, akik kihasználják a nőket, és a nőket is, mert hagyják, sőt az ilyenekhez vonzódnak. Meg akarom büntetni és alázni emiatt a nőket, és az ilyen férfiakat is. Be akarom bizonyítani, hogy én is képes vagyok kivívni a nők szeretetét, elismerését, csodálatát.

4. Ki lennék a gondolat nélkül, hogy a nők azokat szeretik, akik rosszul bánnak velük, és engem, aki jól bánok velük, nem?

Talán felismerném, hogy mindez főleg az érzelmileg súlyosan sérült nőkre igaz, akik nagyon szenvednek, és ezt a mintát követik, de semmiképpen nem az összes nőre. Nagyon megfigyelném a női - férfi kapcsolatokat, hogy tapasztalatot szerezzek ebben a témában, és megkérdeznék sok nőt és férfit erről a témáról.  Jobb pillanataimban csak jelen lennék és röhögnék, és úgy lennék vele, hogy ha ezeknek az embereknek ez kell, akkor hajrá.

Megfordítások:

„A nők azokat a férfiakat szeretik, akik jól bánnak velük, és engem, aki rosszul bánok velük, nem.”

Mert pl. ezek a férfiak őszinték velük, nem játsszák meg magukat, míg én sokszor az udvariasság és a jófiúság mögé bújtatom a viselkedésemet és az igazi gondolataimat, érzéseimet, vágyaimat. Mivel az, hogy vágyom a nőkre, nem jelenti azt, hogy jól is bánok velük; míg lehet, hogy a „rossz” férfiak azt a keveset, amit adnak, tiszta szívből adják. Mert lehet, hogy a „rosszfiúkon” a rosszfiúság egy álarc a védekezés miatt, és néha, amikor kinyílnak, akkor tartalmas és izgalmas emberek, akik sok örömet adnak a nőknek; míg én a jófiúálarcom mögött sokszor önző és a saját örömömre koncentráló ember vagyok.

Példa:
Egy haveromat szeretik, aki őszintén hallgatja meg őket, engem meg nem, akinek a hátsó érdeke a kapcsolat vagy a szex.

„Én szeretem azokat a nőket, akik rosszul bánnak velem, és azokat, akik jól bánnak velem, nem.”

Mert mindig azoknak az elfogadását keresem, akiket meg kell hódítani, és bizonyítani akarom, hogy képes vagyok rá. Vonzódom a velem visszautasító és rosszul bánó nőkhöz. Ha elfogadást találok, attól félek, vagy unalmas lesz, és a fájdalomhoz és a szenvedéshez vonzódom.

Példa:
Egy pultos lányhaverom, aki tudtam, hogy utál, mégis bejártam hozzá és időztem nála. Egy lányismerősöm, aki meghallgat és érdeklődik irántam, de ezt unalmasnak találom.

„Én azt az önmagamat szeretem, aki rosszul bánik magával, és nem szeretem azt az önmagamat, aki jól bánik magával.”

Mikor keresem azokat a helyzeteket, ahol visszautasítanak, bántanak, csak hogy igazoljam az önmagamról alkotott negatív képemet, és valami perverz örömet találok ebben az egészben. Mikor nem tudom elhinni, hogy valaki érdek nélkül önmagamért szeret, és egyszerűen nem értem, miért teszi, és nem akarom meglátni, amit ő lát bennem.

Példák:
1. Mikor tudtam, hogy egy lány utál és nem vonzódik hozzám, mégis mentem hozzá, keresve az elfogadását, pedig sejtettem, mi lesz, és az is lett.
2. Mikor előző barátnőm dicsért, hogy milyen jó pasi vagyok, és nem hittem el, és nem akartam ebbe belegondolni.
3. Mikor egyik haverom sokat dicsér, hogy jó ember vagyok, és nem tudom elhinni neki, és nem akarok magamra így tekinteni.


Konklúzió:

Ez a Munkázás abban segített, hogy rájöjjek, mennyi negatív dolog van bennem a nőkkel kapcsolatban. Ha eddig nem volt világos, miért nem működnek a nőügyeim, akkor most már dereng valami. :-) Úgy érzem, rengeteg a kivetítésem, és eddig mindenkiben hajlamos voltam meglátni az „ördögöt”, csak magamban nem.


Gyakorlati megjegyzéseim:

Az „ördög”, akit ilyenkor magunkban meglátunk a MAGUNKRÓL SZÓLÓ MEGKÉRDŐJELEZETLEN TÖRTÉNETÜNK. Magamról HITTEM EL, hogy olyan vagyok, amilyet kint elítélek. Sokan azért riadnak el a Munkától, mert azt érzékelik, hogy még bűnösebbek, mint eddig vélték magukat. A Munkával először is tudatosulsz arra, hogy mit hittél el és ítéltél el saját magadról, saját magadban, utána mindezt megkérdőjelezed, és felszabadítod saját magadat ezek alól az öngyűlölet-történetektől.

A MAGADRA FORDÍTÁS mindig a legfontosabb. Nem csupán azt érdemes meglátnod, hogy csinálod te azt másokkal, amit szerinted ők csinálnak veled, hanem a lényeg az, hogy ráláss: HOGYAN MŰVELED SAJÁT MAGADDAL MINDEZT. Minden, amit a külvilágban érzékelsz, azt mutatja, te hogyan bánsz saját magaddal. Amíg nem döbbensz rá, magadat hogyan gyilkolod, ütöd, vágod, és nem szembesülsz azzal, micsoda fájdalmat okozol magadnak, addig nem születhet meg benned az a vágy, hogy kedvesebb, kegyesebb és gyengédebb légy saját magadhoz. És amíg saját magaddal nem vagy békében, addig a kivetülés törvénye szerint a „külvilágban” sem fogsz békét érzékelni. Még egyszer: PONT AZOKAT A TÖRTÉNETEKET FOGOD KINT ÉRZÉKELNI, MINTHA VALAKI AZT CSINÁLNÁ VELED, AMIKET SAJÁT MAGADDAL MŰVELSZ.

A megfordításoknál mindenképp keress 3 KONKRÉT, VALÓS példát, hogyan is igaz az. Csukd be a szemedet, és utazgass vissza az életedben, és kérd, hogy bukkanjanak fel azok a helyzetek, melyekben a megfordítás igaz. Ezek MOSSÁK ÁT, ÉGETIK ÁT az egész rendszeredet. Ilyenkor a KÉPET is látod a fejedben, és ha legközelebb ilyen történik, az elme azonnal beazonosítja a képet, és lesz egy kis „időrés”, ahol már másképp tudnak történni a dolgok. Ha csak általánosságban magyarázod meg a megfordítást, akkor az elme nem győződik meg annyira az igazságáról, és nem fogja tudni beazonosítani azokat a helyzeteket, amikor ugyanazt műveled, mint szokásosan.

Az elme hajlamos kapásból elutasítani a példák megkeresését, nagyon biztatlak, hogy maradj benne az önvizsgálatban addig, amíg fel nem bukkantak a példáid. És NEM KERESNI KELL! Csak becsukni a szemedet, és várni, hogy felbukkanjanak. Maguktól bukkannak fel, ha türelmesen vársz. Ha türelmetlenül elrohansz, nem kapsz meg mindent a Munkádtól, amit megkaphatnál.

Ajánlott további Munkák a fenti esettanulmányhoz:

-         Meg kell változnom ahhoz, hogy a nők szeressenek.
-         A nők igazságtalanok velem.
-         Valami baj van velem.
-         Nem rendelkezem azokkal a tulajdonságokkal, amik a nőket vonzzák.
-         Meg akarom büntetni és meg akarom alázni a nőket.
-         Be kell bizonyítanom, hogy én is képes vagyok kivívni a nők szeretetét és csodálatát.
-         A férfiak megítélése: teljes Ítélkezőlap.

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó! Én is sokat gondolkodom miért van ez. Sok férfit is vonz ez (köztük engem is), hogy ha rosszul bánnak velük. Kihasználnak, lenéznek, stb. Valahogy nem tűnik őszintének, ha valaki szeret. Inkább utáljon az legalább őszinte (és vonzó) :) Persze ez sem megoldás. Egy ilyen kapcsolatban leépül az önbizalmam, aztán önbeteljesítő jóslatként ott is hagy az a nő aki amúgy is utált és jöhet az önsajnálat, hogy mennyire értéktelen vagyok és h mennyire nem kellek egy nőnek sem. :)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Janifly, akkor csináld végig jó alaposan Te is a fenti Munkát, és keresd meg a saját példáidat. És a végén felsorolt további hiedelmeket is a figyelmedbe ajánlom. :) Ölellek, Andi

    VálaszTörlés
  3. Az első példa kapcsán "Egy haveromat szeretik, aki őszintén hallgatja meg őket, engem meg nem, akinek a hátsó érdeke a kapcsolat vagy a szex" a következő jó kis írásra bukkantam. Az Egy kolozsvári tánc és illemtanár tanácsai a fiának... talán érdemes megfontolni. )"Mindig úgy kell kezdeni egy lánnyal, hogy először meghallgatod a problémáit. Rendesen rája nézel. Nem bámulod a mellit, mint a tavaszi bihaly. Vigyázzál, mert ha megérzi, hogy csak teszed magadat, hogy érdekelnek a problémái akkor - gátá! –már nem még megy veled. Ha táncolsz vele, a lánynak a lapockáját fogod, aztat a csontot a hátába ottan fent. Innen maximum egészen a derekáig mehetsz le, ahogy a tánc követeli. Ott stop, ne menjen lejjebb a kezed; és nem szorítod magadhoz, nem nézel be a mellibe és nem nyomod soha tánc alatt a gombod az oldalába. Hallod? Tánc alatt meg nem lépsz nagyokat, mint egy tavaszi bolond zsiráf. Az én időmbe tudtuk tartani a lányt tánc közbe, akkor volt tisztelet, gyengédség, nem kapkodtunk, nem nyúlkáltunk ide, oda. Lehetne ez ma is: nekem ne mondja senki.
    Ha esetleg az a lány jön el onnan, mondod nekije, hogy hazakíséred, ha megengedi. Ha aztat mondja, hogy ne még kísérd haza, hogy ne még fáradj ezzel, akkor lehet, hogy csak nyakángat, kéretteti magát. Akkor mondod nekije, hogy úgyis te is arra mész. Mindegy merre kell menjél, te aztat mondod. De ha akkor se akarja, akkor köszönj szépen, mert úgyis gátá."

    VálaszTörlés
  4. De ez is csak általánosítás.. Nemrég belenéztem egy a Facebookos csoportban ajánlott filmbe. Ott úgy "kezdődött", hogy a fickó felrúgta (na , jó csak fellökte) a csajt és hát szerelem lett belőle. Szerintem erre jobban vágynak a nők, mint arra, hogy gyengéden táncoljanak velük. Persze én ezt nem tudhatom. Emlékszem 16-17 éves koromba az volt a "csajozás" a haverokkal, hogy "menjünk bunkózni" az az beszólogatni meg becsmérelni és nagyon bunkó módon viselkedni, meg piát fizettetni velük (sokan fizettek is). De aztán gyorsan "bekötötték" a fejem 14 évre. és ez így kinevelődött belőlem, vagy nem tudom.. Távoli már az az énem. Pedig jó volt az. Mindenesetre sokkal sikeresebb mint a mostani.

    VálaszTörlés
  5. Angyal írta, nem tudta ide bekommentálni:
    Kedves Janifly! Igaz az, hogy a régi éned sokkal sikeresebb volt, mint a mostani? Mire jó ez a gondolat a számodra? Mire tartogatod? Mitől véd meg? Mire használod? Hogyan éled az életed vele?
    És ki lennél nélküle? Ha soha többet nem hinnéd el, hogy a kamasz éned sikeresebb tudott lenni a csajozásban, (vagy bármiben) mint amilyen a mostani éned?
    Mélyedj el kicsit benne, és hozz példákat a megfordításra!
    "a jelenlegi énem sokkal sikeresebb, mint a 16-17 éves korombéli"
    pl. az önsajálatban, "hogy nekem úgy se sikerül csajoznom,"
    a nem bunkó viselkedésben, a nem beszólós ismerkedésben... stb.
    A munkádban? Hogy viselkedne a 17 éves Jani, ha azt a munkát kellene végeznie, amit most te végzel? Tudna olyan sikeres lenni benne?

    Szerintem meg pont ott a "baj" hogy nem nevelődött ki belőled a dolog, és abban a hitben élsz, hogy harmincvalahány évesen is úgy kell "csajozni", mint 16-17 évesen... csakhát ugye eltelet az a 14 év bekötött fejjel.. meg esetleg még egy pár.. és a "csajok"-ból nők lettek ennyi év alatt, és lehet, hogy változtak az igényeik :))

    VálaszTörlés