2011. február 3., csütörtök

Tudatosság 3. - Egyszerű Tudatosság-szint Mérő


Egy okos, gyors kis „eszköz” arra, hogy megállapíthasd, hogyan is állsz a tudatossággal, milyen „tudatszinten” vagy. Pár hete találtam valahol a neten, sajnos a forrást nem mentettem el. Azért bánj vele csínján, és kérlek, ne csinálj belőle versenyfutást, és ne csapd be magadat. Pont ott vagy, ahol vagy, és az pont jó. Haladj szépen a Munkáddal, a magadra ismerési-ébredési folyamattal, és csak élvezd! Emlékszel egyik kedvenc Katie mondásomra? „Ne tégy úgy, mintha fejlettebb lennél, mint amilyen épp vagy.”

Ez a modell 4 „szintből” áll, nézzük őket szép sorban:

Az Élet VELEM történik

Az első szinten azt gondolom, és azt élem, hogy az Élet Velem történik. Ezen a szinten áldozatnak és kiszolgáltatottnak érzem magamat, úgy gondolom, hogy semmi erőm sincs, és hogy a külvilágomban kell valaminek történnie ahhoz, hogy változás álljon be az életemben. Ahhoz, hogy kimozduljak erről a szintről, fel kell adnom MÁSOK OKOLÁSÁT.

Az Élet ÁLTALAM történik

A második szinten azt élem, hogy az Élet Általam történik. Ezen a szinten azt gondolom, hogy minden felett irányításom van, és minden azért történik, mert azt én csinálom, én teszem megtörténtté. Ez a személyes cselekvés magas motivációjú szakasza. Ahhoz, hogy innen elmozduljak, fel kell adnom a KONTROLLT.

Az Élet RAJTAM KERESZTÜL történik

A harmadik szinten azt élem, hogy az Élet Rajtam Keresztül történik. Ezen a szinten úgy hiszem, hogy okkal vagyok itt, és valamilyen célom van. Vannak adottságaim, élek is velük, és kapcsolatban állok Felsőbb Énemmel. Bízok abban, hogy megkapom, amire szükségem van, és nem kell nagy erőfeszítést tennem, hogy meg is kapjam, és tudom, hogy az aggódás csak elvág a Forrástól. Ahhoz, hogy kimozduljak erről a szintről, el kell engednem az ELKÜLÖNÜLÉST.

Az Élet MINT ÉN (Énként) történik (Én vagyok az Élet)

A tudatosság negyedik szintjén az Élet Énként történik. Ezen a szinten nem érzem többé elkülönülve magamat a Tudattól/Szellemtől, és nem érzem elkülönültnek magamat másoktól. Többé nem működnek bennem a hiedelmek, melyek másoktól elválasztanának, ezért a könyörületesség jegyében működöm, és már nem gondolom, hogy másokon vagy a környezetemen változtatnom kellene, hiszen azok kiterjesztéseként érzékelem magamat.

És még egy rövidke idézet Adyashantitól, úgy látszik, szoros barátságba fogsz vele is kerülni, ha továbbra is blogolvasó maradsz. :-)

„A tudatosság nem egyenlő a „megpróbálom kivédeni, megmagyarázni, megoldani vagy eltüntetni a dolgot” stratégiájával. A tudatosság éppen, hogy egy nagyon mély szeretet és törődés mindaz iránt, ami van. A szeretet beleveti magát az adott pillanatba, és tökéletesen elmerül benne.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése